fbpx

Så blir andra mer positivt inställda till ditt förslag (utan att du behöver ändra ditt förslag)

Har du undrat varför någon säger “ja” eller “nej” till det du erbjuder. Du kanske har frågat varför, men de kan inte riktigt sätta ord på det. Det är ju en “känsla” bara. I videon får du lära dig vad det kan bero på.

Du ska absolut paketera ditt budskap (eller erbjudande) utifrån logik och rationella argument. Men kom ihåg att den du vill övertyga påverkas också av känslor (inklusive du själv).

Visst, en del personer drivs mer av känslor än andra

Utan att behöva ha djupare kunskaper inom personlighetspsykologi så kan du säkert konstatera att vissa är mer känslor-styrda än andra.

Så om du är en person som är väldigt rationell, som jämför, analyserar, drar slutsatser osv. Då kan det vara lätt att glömma bort den känslomässiga delen

I videon får du lära dig vad som kan påverka människors beslut. Vilket gör att du lättare kommer kunna göra andra mottagliga för det du har att säga.

Så vad kan du göra åt det?

Givetvis ska du vässa ditt förslag och ditt erbjudande. Men en stor del av hur vi kommunicerar sker på ett omedvetet plan.

Så ju mer du lär dig om psykologi och hur människor fungerar, desto bättre blir du på att paketera och förmedla dina idéer och förslag

Och om du får ett “nej” kan du lugna dig med att det inte alltid har med dig och ditt förslag att göra.